www.KuponyZdarma.sk

NováDoba.sk

NováDoba :: LifeStyle MAGAZÍN na zaujímavé témy

6 tipov ako sa stať úspešným marketingovým špecialistom

Začínate sa pohybovať v oblasti digitálneho marketingu a chceli by ste sa stať úspešným marketingovým špecialistom? Prinášame vám 6 základných tipov, ktoré by vám na vašej ceste mohli pomôcť.

6 tipov ako sa stať úspešným marketingovým špecialistom
(zdroj: komerčný článok)

Oblasť digitálneho marketingu je veľmi obsiahle a dynamické odvetvie, ktoré sa neustále mení a rozvíja. Napriek tomu existujú isté základy (napríklad SEO optimalizácia, obsahový marketing, PPC reklama, apod.) na ktorých je nevyhnutné stavať, aby ste si vo vašich znalostiach boli istí. A rovnako, vďaka pevným základom budete vedieť s rôznymi zmenami a aktuálnymi trendami lepšie pracovať.

Kto je teda vlastne marketingový špecialista a aká je jeho pracovná náplň?

Ak by sme to mali zhrnúť, ide o odborníka zodpovedného za online propagáciu webovej stránky (produktov, firmy, e-shopy, či neziskovej organizácie, etc…).Dobrý marketingový špecialista má rôznorodé zručnosti, vyzná sa v mori digitálnych marketingových disciplín a nástrojov a vie, ako ich čo najefektívnejšie používať s ohľadom na čo najlepší výsledok.

S trochou nadsázky, skutočne dobrý marketér je niekto, kto linkbuilding a ďalšiu mravenčiu prácu, necháva na kolegov a nájdete ho skôr sedieť nad dátami, analyzovať, optimalizovať, neustále sa vzdelávať a vymýšľať nové strategické plány. Jeho letmý pohľad na webové stránky funguje ako SEO online test, kde je v okamihu schopný upozorniť na chyby a navrhnúť nové lepšie riešenia.

6 základných tipov ako sa stať úspešným digitálnym marketingovým špecialistom

Už viete, čo všetko by ste mali ovládať. Teraz sa pozrieme na základ, ktorým musíte prejsť, aby ste to boli schopní dosiahnuť.

1. Naučiť sa základy digitálneho marketingu

Samozrejmým základom je získať prehľadné a obsiahle informácie o tom, čo je to digitálny marketing a ako funguje. Je to celkom rozsiahla disciplína, ktorá zahŕňa množstvo techník a rôznych metód, ktoré sa využívajú pri online propagácii.

Medzi tie najdôležitejšie patria tieto:

1. Marketing vo vyhľadávačoch (zahŕňa SEO a PPC reklamu)
2. Obsahový marketing
3. Marketing webových stránok
4. Marketing sociálnych médií
5. E-mailový marketing
6. Affiliate marketing
7. Video marketing

Ako marketingový špecialista sa potrebujete detailne vyznať v každej jednej oblasti, aké majú propagačné techniky, čo dokážu a ako ich používať.

2. Stať sa expertom na SEO

SEO optimalizácia je jedným z najdôležitejších prvkov, pokiaľ zákazník chce získavať organickú návštevnosť (nie len platenú) z výsledkov vyhľadávania. SEO optimalizácia je v krátkosti optimalizácia webových stránok pre vyhľadávače. SEO sa nedá zapnúť alebo vypnúť ako PPC reklamy, nábeh trvá dlhšie, ale má aj dlhodobé trvanie.

Pri SEO sa potrebujete naučiť techniky, vďaka ktorým dokážete dostať klientov web na prvú stranu v google, ideálne na najvyššie pozície. Čitajte články, overujte si techniky na vlastných projektoch, prípadne sa zamestnajte v SEO agentúre na juniornej pozícii, kde načerpáte množstvo informácii.

Okrem toho vám zručnosti a znalosti z SEO uľahčia aj prácu s inými nástrojmi online marketingu.

3. Poznajte do detailov PPC reklamu

Veľkú rolu v marketingovým kampaniach hrá práve PPC reklama. PPC reklama je nevyhnutná, ak chce vás klient začať predávať ihneď. Je dôležité hlavne vyznať sa v jej možných typoch a tiež vedieť ako správne merať a analyzovať výsledky.

4. Vyznajte sa v oblasti marketingu sociálnych médií

Sociálne médiá to nie sú len reklamy na facebooku. Preskúmajte a vyznajte sa aj v ostatných sociálnych sieťach(instagram, twitter či pinterest), zistite aký typ reklamy a obsahu tam má úspech a aké nástroje sa na nich dajú použiť.

5. Staňte sa majstrom obsahu

Nezáležiac na type marketingovej kampane – či už ide o SEO obsah alebo príspevky na sociálne siete, na obsahu VŽDY záleží. Aj keď ho pravdepodobne nebude sám vytvárať, za jeho kvalitu a vhodnosť bude mať vždy zodpovednosť práve marketingový špecialista. Obsah by mal spĺňať tieto vlastnosti:

• optimalizovaný pre každú platformu (Google, Facebook, atď.)
• generuje pozície, potenciálnych zákazníkov a konverzie
• uspokojuje zámery používateľov
• je pre používateľov zaujímavý na čítanie či pozeranie

6. Nezabudnite ani na e-mailový marketing

Aj v čase rozmachu sociálnych sietí často slúži práve email na osobnejší kontakt so zákazníkom, získanie potenciálnych zákazníkov či dokončenie predaja. Nezabudnite preto na detailné zoznámenie sa aj s touto problematikou a ovládnutie všetkých dostupných nástrojov.

Komerčný článok